ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ » Άρθρα » Εμπορικά καταστήματα
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ. ΠΑΛΕΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ. ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ - ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΗ
α) Εξωτερική προβολή
Η πρώτη εστία προσοχής του καταναλωτή. Εδώ πρέπει να προσέξουμε τις ιδιαιτερότητες της θέσης του καταστήματος. Ειναι γωνιακό ή στην μέση του οικοδομικού τετραγώνου. Ειναι κεντρική πιάτσα ή σε κάθετο δρόμο, και το κυριότερο, ειναι σε εμπορικό δρόμο ή ειναι σε κεντρική λεωφόρο. Π.χ διαφορετικά θα αντιληφθεί ένας καταναλωτής το κατάστημα μας καθώς περπατάει πεζός, και αλλιώς θα τραβήξουμε την προσοχή του σε μια λεωφόρο, όταν οδηγάει με 60 χιλιόμετρα την ώρα. Οι τρόποι εστίασης της προσοχής επιτυγχάνονται με διάφορους τρόπους. Με ταμπέλα, με έντονο εξωτερικό φωτισμό, με διακριτικές εστίες φωτισμού με led, με εξωτερική φωτιζόμενη επένδυση, με έντονα φωτιζόμενα η μη φωτιζόμενη βιτρίνα, με εντυπωσιακές κατασκευές γυψοσανίδας, με χρωματικούς συνδυασμούς, με υφασμάτινους συνδυασμούς κλπ.
β) Εσωτερική διαμόρφωση, αρχιτεκτονική χώρου.
Η μελέτη του χώρου, η κατάλληλη θέση της ρεσεψιόν, οι πάγκοι παρουσίασης των προϊόντων, τα ράφια και οι γόνδολες, οι καθρέπτες, οι εσωτερικές διαφημίσεις. Όλα αυτά κινούνται με δύο βασικούς άξονες σκέψης:
- Διαμόρφωση διαδρόμων, ώστε ο πελάτης και καταναλωτής, να κινείται άνετα μέσα στο κατάστημα
- Μελέτη προβολής και προώθησης προϊόντων.
Η προώθηση των πιό επικερδών προϊόντων σε πρωταγωνιστική θέση, γίνεται με χρωματικές και φωτιστικές εντάσεις. Τα προϊόντα "κράχτες" τοποθετούνται κοντά στο ταμείο, και δίπλα στα δευτερεύοντα αλλά επικερδή προϊόντα. Μη διστάσετε να έχετε έντονες χρωματικές εστίες από συσκευασμένα προϊόντα. Θα εντυπωσιάσουν, θα τα πλησιάσουν, δεν θα τα ψωνίσουν, αλλά θα αγοράσουν τα διπλανά. Ο στόχος είναι ένας. Ο υποψήφιος πελάτης, να καταναλώσει όσο γίνεται περισσότερο χρόνο μέσα στο κατάστημα σας. Τραβήξτε του το ενδιαφέρον με διάφορα τρικ. Διακοσμείστε σκοτεινές και αντιεμπορικές γωνίες του καταστήματος σας, με αποξηραμένα κλαδιά, με μπαμπού, με κατασκευές γυψοσανίδας, με γνωστά αντίγραφα τέχνης, και όλα αυτά τονίστε τα με φως και ύφασμα. Δίπλα τοποθετείστε το εμπόρευμα που επιλέξατε. Κάντε την κάθε γωνία του καταστήματος ενδιαφέρουσα, προκλητική και επισκέψιμη.
γ) Φωτισμός και χρώμα.
Μην φοβηθείτε τα φώτα. Η ποικιλία των φωτιστικών καθώς και των λαμπών, χρωματιστών και μη, ειναι άπειρη. Πάντα αξίζει η μελέτη του μηχανολόγου, που θα σας φέρει πολλά οφέλη. Οικονομία στην αγορά περιτών φωτιστικών, την πολύ απαραίτητη μελέτη φωτισμού τόνωσης και σκίασης προϊόντων, η σημαντικότατη θερμική μελέτη, ειναι απαραίτητη ώστε να υπάρχει άνετο περιβάλλον στους εργαζόμενους και τους καταναλωτές, (από τις σημαντικότερες αυξήσεις θερμοκρασίας δημιουργείται από τα φώτα. Φανταστείτε σε περιόδους σαιζόν, να έχετε το κατάστημα γεμάτο κόσμο, να έχετε ανοικτά όλα τα φώτα, και ο κόσμος να διαμαρτύρεται, και να προβληματίζεται αν θα ξανάρθει). Μην το παραμελείτε, ειδικά στα μικρά καταστήματα.
δ) Κλιματισμός.
Σωστή μελέτη για σωστό κλιματισμό. Επίσης, μην το παραμελεί κανένα κατάστημα
ε) Βιτρίνα.
Στην διαμόρφωση βιτρίνας, υπάρχουν δύο σχολές. Η πρώτη ειναι αυτή που θέλει όλο το μαγαζί βιτρίνα. Λίγα προϊόντα να προβάλλονται χαμηλά, και το μάτι από έξω να βλέπει μέσα τα πάντα. Η δεύτερη θέλει να υπάρχουν πάνελ και να κρύβουν το υπόλοιπο εμπόρευμα. Εμείς είμαστε υποστηρικτές της πρώτης τάσης. Το κατάστημα πουλάει σαν σύνολο. Σαν καθαριότητα, σαν τακτοποίηση, η παρουσία και το στιλ του πωλητή. Όλο το προηγούμενο σκεπτικό που ανέπτυξα παραπάνω, δηλαδή την δημιουργία θετικότητας του πελάτη απέναντι στο καταστημα μας, με κρυφές γωνίες που τονίσαμε, με προβολή έργων τέχνης, γλυπτά ζωγραφικής, παίξιμο με το ύφασμα και το χρώμα, καθρέπτες, κατασκευές γυψοσανίδας και ένα σωρό άλλες ιδέες, βγάζουν τον υποψήφιο πελάτη από την ρουτίνα και την μελαγχολία μιας πληκτικής βόλτας στα μαγαζιά, και νοιώθει ότι μπαίνει σε ένα χώρο με προσωπικότητα, που θα τον βοηθήσει και θα εμπιστευθεί στην αναζήτηση της δικής του προσωπικότητας.
Το σύγχρονο εμπόριο άλλαξε. Έχει τις απαιτήσεις ενός δυναμικά μελετημένου χώρου, και την οικονομική εγκράτεια του παλιού εμπόρου. Η εποχή μας δεν ειναι ξεκάθαρη, ειναι μεταβατική, γι'αυτό θέλει τολμη, στόχο και εγκράτεια. Μη τσιγγουνευτείτε τα χρήματα, όταν ο στόχος ειναι η προσέλκυση του καταναλωτή, και η καθιέρωση του, σαν πελάτης του καταστήματος. Μη καταναλώσετε χρήματα για αλόγιστη σπατάλη για την σπατάλη, ούτε στην διακόσμηση για την διακόσμηση, γιατί θα φέρει αμέτρητες οικονομικές δυσκολίες. Πειστείτε για το όφελος των χρημάτων σας, από τον διακοσμητη σας. Η ανακαίνιση και η διακοσμηση, πρέπει να ειναι εξαντλητική, με στόχο την καθιέρωση του καταστήματος ανάμεσα στον ανταγωνισμό.